Inloggen
Lid worden
EV Helpdesk
Dit zijn wij
Terug
Standpunten
Lees hier onze standpunten
Wie zijn wij?
Steun ons
Vriend van VER
Standpunten / VER vindt
De stem van de elektrische rijder
Lobby agenda
De stem van de elektrische rijder
Position paper
De bijdrage van de Vereniging Elektrische Rijders
Algemene Ledenvergadering
Word lid
Toegang to onafhankelijke en juiste informatie
Onbeperkt toegang tot de EV Helpdesk
Gratis boekje feiten en fabels
Toegang en korting EVenementen
Toegang to de grootste onafhankelijke EV Showroom van Nederland
Word actief op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen voor EV
Beinvloeding van lokale, regionale, landelijke en internationale politiek
Bekijk de lidmaatschappen
Dit doen wij
Terug
Onderzoeken
Wij doen onderzoek voor de elektrische rijders
Vereniging van Eigenaren
Alles wat je moet weten over VvE
Agenda
Bekijk onze agenda
Ledenvoordeel
Lobby
Nationale EV Helpdesk
EV voor Groentjes
Feiten en fabels
Global EV Alliance
Het Nationaal Laadonderzoek 2024
Het Nationale EV en berijdersonderzoek 2024
Het Mystery Shopper onderzoek 2022
Opgeven als Mystery shopper
De betrouwbaarheid van onafhankelijke batterijtesten (2024)
Aankomende evenementen
03
apr
Webinar: voorbereiding ALV en bespreken begroting, jaarverslag en balans
Online
05
apr
VER ontmoeting in Regio Oost
Zutphen
11
apr
Ledenbijeenkomst 10 jaar VER: Algemene Ledenvergadering
Innovam Nieuwegein
Bekijk de aankomende evenementen
Nieuws & Agenda
Terug
Nieuws
Updates over elektrisch rijden
Agenda
Bekijk hier alle evenementen
Laatste nieuws
Vacature: Coördinator Communicatie & PR
25 maart 2025
Derde EV-rijders overweegt overstap naar brandstofauto
24 maart 2025
In 2025 op wintersport met een elektrische auto: hoe gaat dat?
06 februari 2025
Al het nieuws bekijken
Aankomende evenementen
03
apr
Webinar: voorbereiding ALV en bespreken begroting, jaarverslag en balans
Online
05
apr
VER ontmoeting in Regio Oost
Zutphen
11
apr
Ledenbijeenkomst 10 jaar VER: Algemene Ledenvergadering
Innovam Nieuwegein
Bekijk de aankomende evenementen
Sturen bij je buren
Terug
Sturen bij je buren
De grootste onafhankelijke EV showroom van Nederland
Proefrijden
Meld je aan
Community
Terug
Partners
Laadpas top 10
Laadpaal top 10
EV Database
Global EV Alliance
Gouden Stekker
Winnaars van de Gouden Stekker
Word VER Ambassadeur
VER ambassadeurs aan het woord
Lees hier hun achtergrond, ervaringen en beweegreden
EV voor kids
Word VER Ambassadeur
EV Panel
Sturen bij je buren
Nationaal/regionaal
Bekijk de lidmaatschappen
Facebook groep
In deze groep kun je ervaringen, problemen, ideeën, wensen, tips en andere zaken rondom elektrische voertuigen delen met de andere leden.
bezoek onze FB groep
Auto's, palen en passen
Terug
Auto's
Alles wat je moet weten over elektrische auto's
Palen
Informatie over laadpalen en vergelijksite
Passen
Vergelijk de verschillende laadpassen in zowel binnen- als buitenland
Sturen bij je buren
De grootste onafhankelijke EV showroom van Nederland
Bekijk hier alle elektrische auto's
Elektrische voertuigen database
Bekijk hier alle laadpassen
Onafhankelijke vergelijkingssite voor laadpassen
Contact
Nieuw: Ledenvoordeel!
Inloggen
Home
Nieuws
Autotest – Dit is nieuw aan de Nissan Leaf e+
Autotest – Dit is nieuw aan de Nissan Leaf e+
Gepubliceerd op:
02 juli 2019
LEES OOK:
REPORTAGE: NISSAN LEAF-ACCUPAKKET STAAT STRAKS BIJ JOU THUIS
1. Grotere accu
Met de introductie van de Leaf in 2010, leverde Nissan een auto met indrukwekkende specificaties. De eerste generatie Nissan Leaf kon bij zijn introductie 120 kilometer afleggen op z’n volle 24 kWh-batterij.
De tweede generatie Leaf
biedt nu keuze uit twee accupakketten en twee motoren.
De 40 kWh-accu geeft een bereik van 270 kilometer (WLTP). Deze actieradius is voor de meeste Nederlanders meer dan genoeg. Voor wie dagelijks nog meer kilometers maakt, introduceert Nissan nu een grotere accu. De Nissan Leaf e+ kan 385 kilometer (WLTP) afleggen met de nieuwe 62 kWh-accu.
2. Meer vermogen
De nieuwe Nissan Leaf e+ heeft ook een nieuwe elektromotor gekregen. De Leaf e+ is voorzien van een elektromotor met een vermogen van 160 kW (217 pk). Daarmee accelereert de Japanse EV in slechts 6,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u.
3. e-Pedal
Ook op het gebied van gadgets en snufjes zit je goed in de Leaf e+. Net als de versie met 40 kWh-accupakket is de Leaf e+ voorzien van Nissan e-Pedal. Met de e-Pedal accelereer en rem je met één pedaal. Wanneer je het ‘gas’pedaal los laat, remt de auto automatisch op de motor af. De energie die daarbij vrijkomt, slaat hij op in het accupakket om her te gebruiken.
4. Pro Pilot
Ook ProPilot is aanwezig in de Nissan Leaf e+. Met ProPilot rijdt de Leaf bijna compleet zelfstandig over de snelweg. Hij houdt automatisch afstand tot zijn voorganger en zorgt dat je op je rijstrook blijft. Ideaal op de snelweg bij normale snelheden, maar ook filerijden is een stuk minder vermoeiend.
5. De NissanConnect EV app
Nissan introduceert nu de NissanConnect EV app. Daarmee kun je via je smartphone het batterijpercentage controleren of de temperatuur bepalen. Je kunt eenvoudig vanuit je huiskamer of kantoor de Leaf voorverwarmen of afkoelen. Het scheelt ook nog eens veel energie als de auto aan de laadpaal hangt. De airco of verwarming maakt dan gebruik van de stroom van het elektriciteitsnet en het accupakket blijft vol.
LEES OOK:
AUTOTEST – NISSAN E-NV200 LAST MILE
Het bericht
Autotest – Dit is nieuw aan de Nissan Leaf e+
verscheen eerst op
ZERauto.nl
.
Lees ook
Vacature: Coördinator Communicatie & PR
25 maart 2025
Derde EV-rijders overweegt overstap naar brandstofauto
24 maart 2025
In 2025 op wintersport met een elektrische auto: hoe gaat dat?
06 februari 2025