Autotest – Dit is nieuw aan de Nissan Leaf e+

Gepubliceerd op: 02 juli 2019

LEES OOK: REPORTAGE: NISSAN LEAF-ACCUPAKKET STAAT STRAKS BIJ JOU THUIS

1. Grotere accu

Met de introductie van de Leaf in 2010, leverde Nissan een auto met indrukwekkende specificaties. De eerste generatie Nissan Leaf kon bij zijn introductie 120 kilometer afleggen op z’n volle 24 kWh-batterij. De tweede generatie Leaf biedt nu keuze uit twee accupakketten en twee motoren.

De 40 kWh-accu geeft een bereik van 270 kilometer (WLTP). Deze actieradius is voor de meeste Nederlanders meer dan genoeg. Voor wie dagelijks nog meer kilometers maakt, introduceert Nissan nu een grotere accu. De Nissan Leaf e+ kan 385 kilometer (WLTP) afleggen met de nieuwe 62 kWh-accu.

2. Meer vermogen

De nieuwe Nissan Leaf e+ heeft ook een nieuwe elektromotor gekregen. De Leaf e+ is voorzien van een elektromotor met een vermogen van 160 kW (217 pk). Daarmee accelereert de Japanse EV in slechts 6,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u.

3. e-Pedal

Ook op het gebied van gadgets en snufjes zit je goed in de Leaf e+. Net als de versie met 40 kWh-accupakket is de Leaf e+ voorzien van Nissan e-Pedal. Met de e-Pedal accelereer en rem je met één pedaal. Wanneer je het ‘gas’pedaal los laat, remt de auto automatisch op de motor af. De energie die daarbij vrijkomt, slaat hij op in het accupakket om her te gebruiken.

4. Pro Pilot

Ook ProPilot is aanwezig in de Nissan Leaf e+. Met ProPilot rijdt de Leaf bijna compleet zelfstandig over de snelweg. Hij houdt automatisch afstand tot zijn voorganger en zorgt dat je op je rijstrook blijft. Ideaal op de snelweg bij normale snelheden, maar ook filerijden is een stuk minder vermoeiend.

5. De NissanConnect EV app

Nissan introduceert nu de NissanConnect EV app. Daarmee kun je via je smartphone het batterijpercentage controleren of de temperatuur bepalen. Je kunt eenvoudig vanuit je huiskamer of kantoor de Leaf voorverwarmen of afkoelen. Het scheelt ook nog eens veel energie als de auto aan de laadpaal hangt. De airco of verwarming maakt dan gebruik van de stroom van het elektriciteitsnet en het accupakket blijft vol.

LEES OOK: AUTOTEST – NISSAN E-NV200 LAST MILE

Het bericht Autotest – Dit is nieuw aan de Nissan Leaf e+ verscheen eerst op ZERauto.nl.