Inloggen
Lid worden
EV Helpdesk
Dit zijn wij
Terug
Standpunten
Lees hier onze standpunten
Wie zijn wij?
Steun ons
Vriend van VER
Standpunten / VER vindt
De stem van de elektrische rijder
Lobby agenda
De stem van de elektrische rijder
Position paper
De bijdrage van de Vereniging Elektrische Rijders
Algemene Ledenvergadering
Word lid
Toegang to onafhankelijke en juiste informatie
Onbeperkt toegang tot de EV Helpdesk
Gratis boekje feiten en fabels
Toegang en korting EVenementen
Toegang to de grootste onafhankelijke EV Showroom van Nederland
Word actief op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen voor EV
Beinvloeding van lokale, regionale, landelijke en internationale politiek
Bekijk de lidmaatschappen
Dit doen wij
Terug
Onderzoeken
Wij doen onderzoek voor de elektrische rijders
Vereniging van Eigenaren
Alles wat je moet weten over VvE
Agenda
Bekijk onze agenda
Ledenvoordeel
Lobby
Nationale EV Helpdesk
EV voor Groentjes
Feiten en fabels
Global EV Alliance
Het Nationaal Laadonderzoek 2024
Het Nationale EV en berijdersonderzoek 2024
Het Mystery Shopper onderzoek 2022
Opgeven als Mystery shopper
De betrouwbaarheid van onafhankelijke batterijtesten (2024)
Aankomende evenementen
09
mei
OpenVeldDagen
Kampeerterrein De Distel Zeewolde
09
mei
OpenVeldDagen op 9 mei (dagentree)
Kampeerterrein De Distel in Zeewolde
10
mei
OpenVeldDagen op 10 mei (dagentree)
Kampeerterrein De Distel in Zeewolde
Bekijk de aankomende evenementen
Nieuws & Agenda
Terug
Nieuws
Updates over elektrisch rijden
Agenda
Bekijk hier alle evenementen
Laatste nieuws
Zo wil het kabinet elektrisch rijden blijven stimuleren
01 mei 2025
De VER gaat voor nóg slimmer laden met Europese energiehubs
18 april 2025
Fastned wordt onderdeel van grootste snellaadnetwerk in Europa
02 april 2025
Al het nieuws bekijken
Aankomende evenementen
09
mei
OpenVeldDagen
Kampeerterrein De Distel Zeewolde
09
mei
OpenVeldDagen op 9 mei (dagentree)
Kampeerterrein De Distel in Zeewolde
10
mei
OpenVeldDagen op 10 mei (dagentree)
Kampeerterrein De Distel in Zeewolde
Bekijk de aankomende evenementen
Sturen bij je buren
Terug
Sturen bij je buren
De grootste onafhankelijke EV showroom van Nederland
Proefrijden
Meld je aan
Community
Terug
Partners
Laadpas top 10
Laadpaal top 10
EV Database
Global EV Alliance
Gouden Stekker
Winnaars van de Gouden Stekker
Word VER Ambassadeur
VER ambassadeurs aan het woord
Lees hier hun achtergrond, ervaringen en beweegreden
EV voor kids
Word VER Ambassadeur
EV Panel
Sturen bij je buren
Nationaal/regionaal
Bekijk de lidmaatschappen
Facebook groep
In deze groep kun je ervaringen, problemen, ideeën, wensen, tips en andere zaken rondom elektrische voertuigen delen met de andere leden.
bezoek onze FB groep
Auto's, palen en passen
Terug
Auto's
Alles wat je moet weten over elektrische auto's
Palen
Informatie over laadpalen en vergelijksite
Passen
Vergelijk de verschillende laadpassen in zowel binnen- als buitenland
Sturen bij je buren
De grootste onafhankelijke EV showroom van Nederland
Bekijk hier alle elektrische auto's
Elektrische voertuigen database
Bekijk hier alle laadpassen
Onafhankelijke vergelijkingssite voor laadpassen
Contact
Nieuw: Ledenvoordeel!
Inloggen
Home
Nieuws
Peugeot 3008 en 508 (SW) ook als plug-in hybride
Peugeot 3008 en 508 (SW) ook als plug-in hybride
Gepubliceerd op:
24 september 2018
Peugeot 508 (SW) Hybrid
In de plug-in hybrideversie van de
Peugeot 508
en
Peugeot 508 SW
werkt een 1.6 PureTech benzinemotor optimaal samen met een 80 kW elektromotor en een 11,8 kWh batterij. De benzine- en elektromotor leveren samen maximaal 165 kW (225 pk) en volgens de
WLTP-test
kan een afstand van 40 km volledig elektrisch worden gereden.
De Peugeot 508 (SW) Hybrid is altijd voorzien van voorwielaandrijving en een nieuwe 8-traps automaat (e-EAT8) die speciaal voor deze plug-in hybride ontwikkeld is. De gemiddelde CO2-uitstoot komt uit op 49 gram per km volgens WLTP.
LEES OOK:
Autotest – Peugeot 508 (2018)
Peugeot 3008 Hybrid4
De aandrijflijn in de
Peugeot 3008
Hybrid4 is met een maximum output van 220 kW (300 pk) iets krachtiger. Ook is de elektromotor bij dit model separaat op de achteras gemonteerd. De Peugeot 3008 Hybrid4 is dus voorzien van vierwielaandrijving.
De Peugeot 3008 Hybrid4 heeft een iets grotere batterij van 13,2 kWh en kan volgens WLTP 50 km elektrisch rijden. Ook hier is de CO2-uitstoot vastgesteld op 49 g/km.
Q2 2019
Zowel bij de Peugeot 508 Hybrid als de Peugeot 508 SW Hybrid en Peugeot 3008 Hybrid4 is de batterij op een slimme manier onder de achterbank geplaatst, zodat geen enkele liter bagageruimte verloren gaat. De nieuwe plug-in hybrideversies zijn leverbaar vanaf het tweede kwartaal van 2019. In tegenstelling tot de Peugeot 508 Hybrid wordt de 3008 Hybrid4 uitsluitend leverbaar in de sportief getinte uitvoering GT. Later wordt ook de voorwielaangedreven Peugeot 3008 Hybrid aan het aanbod toegevoegd. Een Hybrid4-versie van de 508 en 508 SW lijkt er niet te komen.
LEES OOK:
Elektrisch eerbetoon: Peugeot e-Legende Concept
Het bericht
Peugeot 3008 en 508 (SW) ook als plug-in hybride
verscheen eerst op
ZERauto.nl
.
Lees ook
Zo wil het kabinet elektrisch rijden blijven stimuleren
01 mei 2025
De VER gaat voor nóg slimmer laden met Europese energiehubs
18 april 2025
Fastned wordt onderdeel van grootste snellaadnetwerk in Europa
02 april 2025