Lexus UX 300e Electric, de eerste batterij-elektrische Lexus

Gepubliceerd op: 22 november 2019

Extra laag zwaartepunt

Goed, de feiten van de Lexus UX 300e Electric op een rij. De Japanse autobouwer plaatst hem net als de Lexus UX 250h Hybrid op het GA-C platform. Dit platform heeft van zichzelf al een laag zwaartepunt, maar nu nog meer omdat Lexus in de bodem – tussen de vóór- en achterwielen – een accupakket plaatst. Dit lithium-ion accupakket heeft een capaciteit van 54,3 kWh en voedt een 204 pk (150 kW) sterke elektromotor.

Actieradius Lexus UX 300e Electric

De Lexus UX 300e Electric kan op papier (NEDC) 400 kilometer afleggen op een enkele acculading. WLTP-cijfers zijn nog niet bekend, maar wij rekenen op ongeveer 350 kilometer. Cijfers over oplaadtijden noemt Lexus ook nog niet, maar je kan de crossover sowieso opladen aan een regulier stopcontact, via een wallbox of een snellader. Om de stilte in het interieur te bevorderen past Lexus extra geluidsisolatie toe, maar installeert Lexus ook een vlakke bodemplaat en aerodynamisch efficiënte wielen.

Medio 2020

De Lexus UX 300e Electric debuteert op de autoshow van Guangzhou in China en komt naar verwachting medio 2020 op de Nederlandse markt. Prijzen zijn nog niet bekend. Interesse in een Lexus met een stekker? Je kan je voor deze UX 300e Electric nu al melden bij de Lexus-dealer of op de website van Lexus. Het bericht Lexus UX 300e Electric, de eerste batterij-elektrische Lexus verscheen eerst op ZERauto.nl.