Inloggen
Lid worden
EV Helpdesk
Dit zijn wij
Terug
Standpunten
Lees hier onze standpunten
Wie zijn wij?
Steun ons
Vriend van VER
Standpunten / VER vindt
De stem van de elektrische rijder
Lobby agenda
De stem van de elektrische rijder
Position paper
De bijdrage van de Vereniging Elektrische Rijders
Algemene Ledenvergadering
Word lid
Toegang to onafhankelijke en juiste informatie
Onbeperkt toegang tot de EV Helpdesk
Gratis boekje feiten en fabels
Toegang en korting EVenementen
Toegang to de grootste onafhankelijke EV Showroom van Nederland
Word actief op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen voor EV
Beinvloeding van lokale, regionale, landelijke en internationale politiek
Bekijk de lidmaatschappen
Dit doen wij
Terug
Onderzoeken
Wij doen onderzoek voor de elektrische rijders
Vereniging van Eigenaren
Alles wat je moet weten over VvE
Agenda
Bekijk onze agenda
Ledenvoordeel
Lobby
Nationale EV Helpdesk
EV voor Groentjes
Feiten en fabels
Global EV Alliance
Het Nationaal Laadonderzoek 2024
Het Nationale EV en berijdersonderzoek 2024
Het Mystery Shopper onderzoek 2022
Opgeven als Mystery shopper
De betrouwbaarheid van onafhankelijke batterijtesten (2024)
Aankomende evenementen
03
jul
Online kennissessie: Laden op zonne-energie
Online
10
jul
Webinar: alles over elektrische autovakanties
Online
12
jul
Ontdek Elektrisch: Amstelveen 12 juli
Stadsplein
Bekijk de aankomende evenementen
Nieuws & Agenda
Terug
Nieuws
Updates over elektrisch rijden
Agenda
Bekijk hier alle evenementen
Laatste nieuws
Denk niet alleen aan de Renault 5: dit is de Mini Aceman
23 juni 2025
VER luidt noodklok: prijstransparantie laadpalen verslechterd ten opzichte van 2023
20 juni 2025
Transitie naar elektrische mobiliteit: iedere stakeholder heeft verantwoordelijkheid
18 juni 2025
Al het nieuws bekijken
Aankomende evenementen
03
jul
Online kennissessie: Laden op zonne-energie
Online
10
jul
Webinar: alles over elektrische autovakanties
Online
12
jul
Ontdek Elektrisch: Amstelveen 12 juli
Stadsplein
Bekijk de aankomende evenementen
Sturen bij je buren
Terug
Sturen bij je buren
De grootste onafhankelijke EV showroom van Nederland
Proefrijden
Meld je aan
Community
Terug
Partners
Laadpas top 10
Laadpaal top 10
EV Database
Global EV Alliance
Gouden Stekker
Winnaars van de Gouden Stekker
Word VER Ambassadeur
VER ambassadeurs aan het woord
Lees hier hun achtergrond, ervaringen en beweegreden
EV voor kids
Word VER Ambassadeur
EV Panel
Sturen bij je buren
Nationaal/regionaal
Bekijk de lidmaatschappen
Facebook groep
In deze groep kun je ervaringen, problemen, ideeën, wensen, tips en andere zaken rondom elektrische voertuigen delen met de andere leden.
bezoek onze FB groep
Auto's, palen en passen
Terug
Auto's
Alles wat je moet weten over elektrische auto's
Palen
Informatie over laadpalen en vergelijksite
Passen
Vergelijk de verschillende laadpassen in zowel binnen- als buitenland
Bidirectioneel laden
Alles over V2X, V2G, V2H, V2L en meer
Sturen bij je buren
De grootste onafhankelijke EV showroom van Nederland
Bekijk hier alle elektrische auto's
Elektrische voertuigen database
Bekijk hier alle laadpassen
Onafhankelijke vergelijkingssite voor laadpassen
Contact
Nieuw: Ledenvoordeel!
Inloggen
Home
Nieuws
Al meer dan 15.000 reserveringen voor Honda e Prototype
Al meer dan 15.000 reserveringen voor Honda e Prototype
Gepubliceerd op:
07 maart 2019
Mix van modern en rétro
De Honda e Prototype is de mogelijke productieversie van de Honda Urban EV Concept uit 2017. Dat was een stadsauto met een retro-uiterlijk dat geïnspireerd was op de Civic uit de jaren zeventig. De e Prototype die Honda op de Autosalon van Genève presenteerde, week gelukkig nauwelijks af van het studiemodel uit 2017. Ook het interieur is met zijn houten sierlijsten, met grijze stof beklede stoelen en breed touchscreen een mix van moderne en rétro elementen. Onderhuids is er niks rétro want de e Prototype staat op een nieuw ontwikkeld platform dat de basis vormt voor de geëlektrificeerde toekomst van Honda. De e Prototype heeft een actieradius van meer dan 200 kilometer en hij kan binnen een half uur tot tachtig procent worden opgeladen. Met de motor achterin en achterwielaandrijving belooft het een sportieve auto te worden.
Volledig elektrisch en hybride
Het Japanse merk wil zich in Europa volledig focussen op elektrische mobiliteit en in 2025 moet het complete modellengamma dan ook een geëlektricifeerde aandrijflijn hebben. Naast een volledig elektrische aandrijflijn verwacht Honda dat de hybride aandrijflijn ook een grote rol gaat spelen in de toekomst. Begin dit jaar toonde het merk de CR-V Hybrid die uitgerust is met twee elektromotoren.
Eigen laadoplossingen
Tijdens de Autosalon van Genève onthulde Honda dat het bezig is met het ontwikkelen van nieuwe laadoplossingen. Het zogenaamde Power Manager bi-directional charging concept werd voor het eerst in 2017 op de IAA in Frankfurt getoond. Wanneer we de productieversie van de laadpalen in de praktijk gaan zien is nog niet bekend. Het merk voert op dit moment haalbaarheidsstudies uit in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.
Het bericht
Al meer dan 15.000 reserveringen voor Honda e Prototype
verscheen eerst op
ZERauto.nl
.
Lees ook
Denk niet alleen aan de Renault 5: dit is de Mini Aceman
23 juni 2025
VER luidt noodklok: prijstransparantie laadpalen verslechterd ten opzichte van 2023
20 juni 2025
Transitie naar elektrische mobiliteit: iedere stakeholder heeft verantwoordelijkheid
18 juni 2025