Dit stuurwiel zit in toekomstige BMW’s

Gepubliceerd op: 23 juli 2019

Instapcomfort

Volgens de fabrikant verbetert het stuurwiel niet alleen het instapcomfort (het stuurwiel is smaller en afgevlakt aan de onderkant) maar ook het zicht op het instrumentenpaneel door een dunner bovendeel.

Knoppen

Het stuurwiel heeft zowel aan de rechter- als linkerkant knoppenclusters. Aan de linkerzijde kun je schakelen tussen rijmodi en een snelheid instellen. Aan de rechterkant bespeuren we een toets voor de favorieten, telefoonfunctie, spraakbesturing en een scrolltoets om door menu’s te lopen.

Autonoom rijden

De BMW iNEXT wordt het eerste model binnen de BMW Group waarin de bestuurder niet langer noodzakelijk is om de auto te laten rijden. De auto kan namelijk deels autonoom rijden (Level 3). De bestuurder kan straks kiezen: zelf rijden, of de auto laten rijden. Waar dit straks mag, is sterk afhankelijk van regelgeving. Waarschijnlijk zal je in eerste instantie alleen op bepaalde trajecten de technologie kunnen rijden.

Coupé-achtig

De iNext wordt een SUV met een coupé-achtige daklijn, vergelijkbaar met de Audi e-tron. BMW bouwt de iNext op een nieuw modulair platform dat geschikt is voor autonoom rijden Level 3 en diverse elektrische aandrijflijnen. De iNext heeft vermoedelijk hetzelfde accupakket als de i4 en een actieradius van 600 kilometer. De SUV moet het technische vlaggenschip van BMW worden. De productie start in 2021. Het bericht Dit stuurwiel zit in toekomstige BMW’s verscheen eerst op ZERauto.nl.