Giugiaro teaset elektrische hyper-SUV

Gepubliceerd op: 06 februari 2019

Elektrische SUV met vierwielbesturing

De GFG Kangaroo moet een zogenoemde hyper-SUV worden die in elk terrein tot sportautoprestaties in staat is. Volgens GFG heeft de auo een geavanceerd aluminium spaceframe met een koolstofvezel carrosserie, die plaats biedt aan twee personen. Een elektrische aandrijflijn stuurt zijn vermogen naar alle vier de wielen en de auto moet 0 tot 100 km/u in slechts 3,5 seconden afleggen. De topsnelheid is begrenst op 250 km/u. Over het daadwerkelijke vermogen van de elektromotor(en), het leeggewicht of de accucapaciteit is nog niks bekend. Giugiaro meldt wel dat de auto vierwielbesturing heeft.

gfg kangaroo

Een Chinese aandrijflijn

De aandrijflijn en het onderstel zijn ontwikkeld door het Chinese CH Auto, dat in zijn thuisland elektrische supercars produceert. Het bedrijf is opgericht door ex-ingenieurs van Jeep en kwam in 2016 met de Qiantu K50 op de markt. Die heeft twee elektromotoren met een gecombineerd vermogen van 380 pk en 580 Nm koppel. Het is niet bekend of de Kangaroo ook die aandrijflijn krijgt.

gfg

Opvolger van de Mega Track?

Het is overigens niet de eerste keer dat een tweezits supercar met een SUV gekruist wordt. Begin jaren negentig was er al de Franse Mega Track, een tweezits sportauto met gigantische banden en een 6,0-liter V12-motor van Mercedes-Benz. De auto had een bodemvrijheid van 33 centimeter en permanente vierwielaandrijving. In vijf seconden accelereerde het gevaarte naar 100 km/u. De auto bleek echter niet heel populair, want er zijn niet meer dan vijf exemplaren gebouwd. We zijn benieuwd wat er van de GFG Kangaroo terecht komt.

gfg

Het bericht Giugiaro teaset elektrische hyper-SUV verscheen eerst op ZERauto.nl.