Groter accupakket voor Hyundai IONIQ Electric

Gepubliceerd op: 02 mei 2019

Uiterlijk

De complete IONIQ-familie is vernieuwd, maar de aanpassingen aan de IONIQ Electric zijn het grootst. Zoals je ziet heeft Hyundai ook het uiterlijk aangepast. De grille en de bumpers zijn gewijzigd en ook de LED-dagrijverlichting is aangepast. In het interieur tilt Hyundai de afwerking naar een hoger niveau en krijgt het infotainmentsysteem een upgrade. Hyundai IONIQ Electric

38,3 kWh

De belangrijkste aanpassing is dat de 28 kWh-batterij met pensioen mag. Hyundai past voortaan een 38,3 kWh lithium-ion batterij toe met 36 procent meer opslagcapaciteit. Op basis van de WLTP-norm moet de vernieuwde IONIQ Electric ongeveer 290 kilometer kunnen rijden op een enkele acculading. Dat was bij het uitgaande type 280 kilometer (NEDC). De elektromotor levert 136 pk (was 120 pk) en 295 Nm aan koppel.

Opladen

Het opladen kan op diverse manieren. De IONIQ Electric heeft een 7,2 kW on-board lager (voorheen was dat een 6,6 kW lader) voor Type 2 AC-opladen. Met een 100 kW snellaadstation is de batterij in 54 minuten tot 80 procent op te laden.
  • Standaard oplaadtijd: 6 uur en 5 minuten
  • 50 kW: ongeveer 57 minuten
  • 100 kW: ongeveer 54 minuten

Vanafprijs

De vanafprijs van de vernieuwde Hyundai IONIQ Electric is nog niet bekend. Voor het uitgaande type met 28 kWh batterij vraagt Hyundai minimaal 33.995 euro. Mogelijk wordt de 38,3 kWh-versie iets duurder. De auto krijgt sowieso 4 procent bijtelling. De marktintroductie vindt naar verwachting eind 2019, begin 2020 plaats. Hyundai IONIQ Electric

Technische specificaties Hyundai IONIQ Electric 2019

  • Motor: Permanent Magnet Synchronous Motor
  • Maximum vermogen: 136 pk
  • Maximum Koppel: 295 Nm
  • Topsnelheid: 163 km/u
  • CO2-uitstoot: 0 g/km
  • Batterijtype: lithium-ion polymeer
  • Capaciteit: 38,3 kWh
  • Bagageruimte: 350 tot maximaal 1.410 liter
  • Gewicht: 1.420 kilogram
Het bericht Groter accupakket voor Hyundai IONIQ Electric verscheen eerst op ZERauto.nl.