Inloggen
Lid worden
EV Helpdesk
Dit zijn wij
Terug
Standpunten
Lees hier onze standpunten
Wie zijn wij?
Steun ons
Vriend van VER
Standpunten / VER vindt
De stem van de elektrische rijder
Lobby agenda
De stem van de elektrische rijder
Position paper
De bijdrage van de Vereniging Elektrische Rijders
Algemene Ledenvergadering
Word lid
Toegang to onafhankelijke en juiste informatie
Onbeperkt toegang tot de EV Helpdesk
Gratis boekje feiten en fabels
Toegang en korting EVenementen
Toegang to de grootste onafhankelijke EV Showroom van Nederland
Word actief op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen voor EV
Beinvloeding van lokale, regionale, landelijke en internationale politiek
Bekijk de lidmaatschappen
Dit doen wij
Terug
Onderzoeken
Wij doen onderzoek voor de elektrische rijders
Vereniging van Eigenaren
Alles wat je moet weten over VvE
Agenda
Bekijk onze agenda
Ledenvoordeel
Lobby
Nationale EV Helpdesk
EV voor Groentjes
Feiten en fabels
Global EV Alliance
Het Nationaal Laadonderzoek 2024
Het Nationale EV en berijdersonderzoek 2024
Het Mystery Shopper onderzoek 2022
Opgeven als Mystery shopper
De betrouwbaarheid van onafhankelijke batterijtesten (2024)
Aankomende evenementen
03
jul
Online kennissessie: Laden op zonne-energie
Online
10
jul
Webinar: alles over elektrische autovakanties
Online
12
jul
Ontdek Elektrisch: Amstelveen 12 juli
Stadsplein
Bekijk de aankomende evenementen
Nieuws & Agenda
Terug
Nieuws
Updates over elektrisch rijden
Agenda
Bekijk hier alle evenementen
Laatste nieuws
Denk niet alleen aan de Renault 5: dit is de Mini Aceman
23 juni 2025
VER luidt noodklok: prijstransparantie laadpalen verslechterd ten opzichte van 2023
20 juni 2025
Transitie naar elektrische mobiliteit: iedere stakeholder heeft verantwoordelijkheid
18 juni 2025
Al het nieuws bekijken
Aankomende evenementen
03
jul
Online kennissessie: Laden op zonne-energie
Online
10
jul
Webinar: alles over elektrische autovakanties
Online
12
jul
Ontdek Elektrisch: Amstelveen 12 juli
Stadsplein
Bekijk de aankomende evenementen
Sturen bij je buren
Terug
Sturen bij je buren
De grootste onafhankelijke EV showroom van Nederland
Proefrijden
Meld je aan
Community
Terug
Partners
Laadpas top 10
Laadpaal top 10
EV Database
Global EV Alliance
Gouden Stekker
Winnaars van de Gouden Stekker
Word VER Ambassadeur
VER ambassadeurs aan het woord
Lees hier hun achtergrond, ervaringen en beweegreden
EV voor kids
Word VER Ambassadeur
EV Panel
Sturen bij je buren
Nationaal/regionaal
Bekijk de lidmaatschappen
Facebook groep
In deze groep kun je ervaringen, problemen, ideeën, wensen, tips en andere zaken rondom elektrische voertuigen delen met de andere leden.
bezoek onze FB groep
Auto's, palen en passen
Terug
Auto's
Alles wat je moet weten over elektrische auto's
Palen
Informatie over laadpalen en vergelijksite
Passen
Vergelijk de verschillende laadpassen in zowel binnen- als buitenland
Bidirectioneel laden
Alles over V2X, V2G, V2H, V2L en meer
Sturen bij je buren
De grootste onafhankelijke EV showroom van Nederland
Bekijk hier alle elektrische auto's
Elektrische voertuigen database
Bekijk hier alle laadpassen
Onafhankelijke vergelijkingssite voor laadpassen
Contact
Nieuw: Ledenvoordeel!
Inloggen
Home
Nieuws
Nieuwe instapversie Audi e-tron: dit zijn de verschillen
Nieuwe instapversie Audi e-tron: dit zijn de verschillen
Gepubliceerd op:
01 augustus 2019
Audi e-tron 50 quattro
De nieuwe Audi e-tron 50 quattro staat eind 2019 in de Nederlandse showrooms voor een nog onbekende prijs. Hij gaat in ieder geval minder dan 84.100 euro kosten, want zoveel kost
de huidige Audi e-tron 55 quattro
met 95 kWh-batterij en een actieradius van 417 km (WLTP).
De nieuwe basisversie van de Audi e-tron heeft een 71 kWh-batterij en een actieradius van ‘meer dan 300 km’ volgens de officiële WLTP-meting. De twee elektromotoren leveren samen 230 kW vermogen (313 pk) en 540 Nm trekkracht. Ter vergelijking: de Audi e-tron 55 quattro piekt op 300 kW en 664 Nm. Het instapmodel accelereert dan ook een fractie trager en haalt een iets lagere topsnelheid van 190 km/u, al scheelt het niet zo veel. De elektrische Audi-SUV is geschikt voor snelladen tot 120 kW. In dat geval is de batterij is de batterij in ongeveer 45 minuten nagenoeg volgeladen. Bij een openbare laadpaal in de woonwijk kun je met een snelheid van 11 kW laden, waarmee het ongeveer acht uur duurt om een lege batterij vol te laden. De Audi e-tron 50 quattro wordt gebouwd in Brussel en komt eind 2019 naar Nederland. Meer informatie inclusief de prijzen volgen tzt.
LEES OOK:
Autotest – Audi e-tron 55 quattro (2019)
Het bericht
Nieuwe instapversie Audi e-tron: dit zijn de verschillen
verscheen eerst op
ZERauto.nl
.
Lees ook
Denk niet alleen aan de Renault 5: dit is de Mini Aceman
23 juni 2025
VER luidt noodklok: prijstransparantie laadpalen verslechterd ten opzichte van 2023
20 juni 2025
Transitie naar elektrische mobiliteit: iedere stakeholder heeft verantwoordelijkheid
18 juni 2025