Nieuws

Het laatste elektrisch nieuws vanuit ZER-auto

Kia Futuron Concept heeft overeenkomst met vliegende schotels en UFO’s

Futuron De Kia Futuron Concept is een elektrische SUV-coupé met vierwielaandrijving. Het woord Futuron is een samentrekking van ‘future’ en ‘on’. Volgens Kia verwijzen beide woorden naar elektrische, actieve karakter van toekomstige SUV’s van Kia. ZIE OOK: Autotest Kia e-Niro, waarom is ie zo populair? SUV-coupé Het studiemodel van Kia is 4.850 mm lang, 1.550 mm hoog en heeft een wielbasis van 3.000 mm. Opvallend is de grote bodemvrijheid en de coupéstyling. Die lage daklijn keert ook terug op toekomstige modellen van Kia. De Koreaanse autobouwer ziet simpelweg veel brood in SUV-coupés.  Vliegende schotels en UFO’s Saillant detail: het dak van de Futuron is een diamantvormige, panoramisch gevormde glazen koepel op een ronde kern. Het doet denken aan de traditionele weergave van vliegende schotels en UFO’s.  LiDAR-sensoren Kia heeft het accupakket – met onbekende capaciteit – van de Futuron in de bodem verwerkt. Elk wiel wordt aangedreven door een elektromotor. In totaal heeft de Kia Futuron Concept dus vier elektromotoren. De Futuron heeft ook diverse LiDAR-sensoren (light detection and ranging sensors). Dankzij deze sensoren kan de Futuron volgens Kia in de meeste situaties autonoom rijden op Level 4. De bestuurder kan zijn handen dan van het stuur nemen en hoeft niet op de weg te letten.  Shanghai De Futuron beleeft zijn publieksdebuut op de China International Import Expo (CIIE) in Shanghai. Het bericht Kia Futuron Concept heeft overeenkomst met vliegende schotels en UFO’s verscheen eerst op ZERauto.nl .

08 november 2019

Drie elektrische stadsauto’s voor minder dan 25.000 euro: welke moet je kopen?

Elektrisch trio Laten we beginnen met de technische gegevens van de Volkswagen e-Up, Skoda Citigo-e iV en SEAT Mii Electric. Die zijn bij alle drie exact hetzelfde. Motortype: elektromotor Max. vermogen: 61 kW / 83 pk Max. koppel: 210 Nm Transmissie: vaste overbrenging Batterij: lithium-ion Capaciteit: 36,9 kWh / 60 Ah Stroomverbruik: 12,9-12,7 kWh/100 km Actieradius: 260 km Laadtijd bij 7,2 kW (AC): 5,5 uur Laadtijd bij 40 kW (DC): 1 uur tot 80% Rijklaar gewicht: 1.235 kg Acceleratie 0-100 km/u: 12,3 sec Topsnelheid: 130 km/u Inhoud bagageruimte: 250 liter Wielbasis: 2.417 mm Draaicirkel: 9,8 meter De Volkswagen e-Up, Skoda Citigo-e iV en SEAT Mii Electric worden alle drie geleverd als vijfdeurs en inclusief gratis periodiek onderhoud en APK gedurende 6 jaar/90.000 km. Ook worden de modellen standaard geleverd met 8 jaar/160.000 km garantie op het batterijpakket. De prijzen zijn als volgt: Prijzen Volkswagen e-Up Basisversie: vanaf 23.475 euro Luxere uitvoering: vanaf 25.695 euro Private lease: n.b. Operational lease: vanaf 289 euro p/m Netto bijtelling: vanaf 56 euro p/m Fabrieksgarantie: 2 jaar Prijzen SEAT Mii Electric Basisversie: vanaf 23.400 euro Luxere uitvoering: vanaf 24.900 euro Private lease: vanaf 249 euro p/m Operational lease: vanaf 269 euro p/m Netto bijtelling: vanaf 56 euro p/m Fabrieksgarantie: 4 jaar   Prijzen Skoda Citigo-e iV Basisversie: vanaf 23.290 euro Luxere uitvoering: vanaf 24.540 euro Private lease: vanaf 199 euro p/m Operational lease: n.b. Netto bijtelling: vanaf 56 euro p/m Fabrieksgarantie: 2 jaar   Uitvoeringen De Volkswagen e-Up, Skoda Citigo-e iV en SEAT Mii Electric zijn leverbaar in twee uitvoeringen. Ze zijn alle drie standaard uitgerust met: Automatische airconditioning Elektrisch bedienbare ramen Audiosysteem met usb-poort en Bluetooth In hoogte verstelbare bestuurdersstoel In hoogte verstelbaar stuurwiel Elektronische stabiliteitscontrole (ESC) Telefoonhouder voor smartphone-integratie 14-inch stalen wielen met wieldoppen Rijstrooksassistent Zes airbags De luxere uitvoering is bij elk model standaard voorzien van: 16-inch lichtmetalen wielen Met leder bekleed stuurwiel Met leder beklede pookknop en handrem Regensensor Lichtsensor Donker getinte ramen achter Waar zit het verschil? Volkswagen e-Up: enige met standaard in delen neerklapbare achterbank enige met achteruitrijcamera en parkeersensoren (2e niveau) enige zonder DAB+ digitale radio (kost 206 euro extra) enige zonder elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels (kost 398 euro incl. stoelverwarming) SEAT Mii Electric: enige met standaard DAB+ digitale radio enige met zes speakers i.p.v. vier (2e niveau) enige met verwarmbare voorruit (2e niveau) enige zonder standaard LED-dagverlichting (alleen bij 2e niveau) enige zonder cruise control (kost 330 euro incl. parkeersensoren) Skoda Citigo-e iV standaard met LED-dagverlichting Als enige met led-interieurverlichting (2e niveau) Conclusie Volkswagen, Skoda en SEAT maken het de consument wel heel moeilijk. De e-Up, Citigo-e iV en Mii Electric zijn grotendeels identiek, met exact dezelfde prestaties, ruimte en praktische mogelijkheden. Alleen qua uitrusting zijn hier en daar wat verschillen. Het is maar net wat je belangrijk vindt. Verder is de Skoda Citigo-e iV met een maandbedrag vanaf 199 euro de voordeligste als het gaat om Private Lease. Met een operational leasebedrag vanaf 269 euro per maand is de SEAT Mii Electric de voordeligste zakelijke EV van Nederland. De Volkswagen e-Up is een fractie rijker uitgerust en heeft een ietwat hogere restwaarde. De tweede uitvoering van de e-Up (Style) is de enige die meer dan 25.000 euro kost, maar dan krijg je wel en paar leuke extra’s. Uiteindelijk is het vooral een kwestie van smaak. Welke van de drie spreekt jou aan? Welke kleuren, wielen en bekledingsstoffen zijn beschikbaar? Het hangt vooral af wat je zelf leuk vindt. Op basis van deze uitgebreide vergelijking kunnen we geen winnaar aanwijzen. Het bericht Drie elektrische stadsauto’s voor minder dan 25.000 euro: welke moet je kopen? verscheen eerst op ZERauto.nl .

06 november 2019

Elektrische Opel Vivaro-e met twee batterijkeuzes

Stedelijke distributie De markt voor elektrisch aangedreven bedrijfswagens is nog betrekkelijk klein, maar dat gaat in 2020 snel veranderen. Er zijn meerdere fabrikanten die een elektrische bus hebben aangekondigd en dat is maar goed ook. Het is niet meer bij te houden hoeveel bezorgbusjes tegenwoordig rondrijden, omdat we massaal online winkelen. Elektrisch aangedreven bestelwagens voor de stedelijke distributie van goederen dragen bij om de luchtkwaliteit in onze steden te verbeteren. Opel is er vroeg bij met een elektrische bedrijfswagen, die natuurlijk ook ideaal is voor servicemonteurs en andere beroepsgroepen die met hun busje voornamelijk in de bebouwde kom rondrijden. 200 of 300 km De nieuwe Opel Vivaro-e wordt leverbaar in twee versies. De ene heeft een 50 kWh-batterij en een actieradius van 200 km, terwijl de versie met 75 kWh-batterij goed is voor een bereik van 300 km. De Vivaro met brandstofmotor is beschikbaar in drie lengtevarianten, met of zonder dubbele cabine. In welke varianten de elektrische Vivaro-e op de markt komt, is nog niet bekend. Evenals de prijs. Wat we wel weten: in 2021 komt er ook een elektrisch aangedreven Opel Combo, die iets compacter is dan de Vivaro. De  Citroën  Jumpy, Peugeot  Expert en Toyota ProAce die vrijwel identiek zijn aan de Opel Vivaro, komen eveneens in 2020 met elektrische aandrijving op de markt. Het bericht Elektrische Opel Vivaro-e met twee batterijkeuzes verscheen eerst op ZERauto.nl .

06 november 2019

Regis Epic0, elektrisch vervoer voor binnensteden

Drie versies De range van de Regis Epic0 bestaat in eerste instantie uit een pick-up, een gesloten-bestelversie en een kipper. Alle drie zijn ze er als 11 kW- en 14 kW-uitvoering en in een 50 km/u en 75 km/u variant. Vanaf januari 2020 komt er nog een chassiscabine voor individuele opbouwwensen en als speciale koeltransport- en afvalcollectieauto. Laadvermogen Het laadvermogen van de Regis Epic0 komt uit op 700 kilogram. Het voertuig heeft een stalen cabine en een chassis van hoogwaardig staal, stellen de makers. De range (WLTP) bedraagt maximaal 170 kilometer voor de 50 km/u-variant of 130 kilometer (WLTP) voor de 75 km/u-versie.  Opladen De Regis Epic0 heeft standaard een onboard lader met een laadcapaciteit van 3,7 kWh. Via een Type 2 Mennekes stekker is de LEV eenvoudig bij iedere laadpaal op te laden. Het opladen van een volledig lege batterij duurt ongeveer 5 uur (6 uur voor de Long Range-versie). Laden van 30% tot 80% neemt ongeveer een uur in beslag.  Standaarduitrusting De Regis Epic0 heeft standaard centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels, een audiosysteem met Android Auto en bluetooth en een verwarmde voor- en achterruit. Er is keuze uit de kleuren Bianco Luce (wit), Argento Lithio (grijs), Azzurro Led (blauw), Arancio Scintilla (oranje), Rosso Positivo (rood) en Verde Scheda (groen) Vanafprijzen exclusief BTW, rijklaarmaakkosten, recyclingbijdrage en legeskosten Regis Epic0 Pick-up 11 kW: vanaf € 25.950* Regis Epic0 Kipper 11 kW: vanaf € 26.850* Regis Epic0 Van 11 kW: vanaf € 27.350* Rolling the City De Regis Epic0 wordt in Nederland verkocht door Rolling the City, een Amsterdamse onderneming opgericht door Huib Stad, voormalig marketing directeur van KIA Motors Nederland. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling en distributie van LEVs, als oplossing voor stedelijke mobiliteitsuitdagingen.   Het bericht Regis Epic0, elektrisch vervoer voor binnensteden verscheen eerst op ZERauto.nl .

01 november 2019

Fisker Ocean: de meest milieuvriendelijke auto ter wereld?

Zonnepanelen in het dak De 4.640 mm lange Fisker Ocean is volgens de fabrikant een luxueuze SUV. Concurrenten zijn de Audi e-tron en Mercedes-Benz EQC. Bijzonder zijn de zonnepanelen op het dak waarmee energie wordt verkregen voor de elektronica aan boord van de auto maar ook om de auto mee aan te drijven. Afhankelijk van de zon moet de Fisker Ocean tot wel 1.600 kilometer kunnen rijden dankzij zonne-energie. Visnetten De interieurbekleding kan volledig worden gerecycled en is gemaakt van nylon, gemaakt van verlaten visnetten die elk jaar massaal uit de oceanen worden gevist. Het interieur is ‘vegan’, met oppervlakken gemaakt van het recyclebare polycarbonaat polyurethaan. Ook gebruikt Fisker zogeheten eco-suede, gemaakt van de polyestervezels van afgedankte t-shirts en andere stoffen zoals flessen en plastic. Elektrische range De Fisker Ocean moet ongeveer 250 tot 300 mijlen kunnen afleggen op één acculading. Dat komt neer op 400 tot 480 kilometer. In de bodemsectie van de Ocean plaatst Fisker een lithium-ion batterij van ongeveer 80 kWh. 2022 Een speciale app om de Fisker Ocean te reserveren gaat live op 27 november 2019. De productie moet eind 2021 beginnen. Vervolgens start Fisker – als alles volgens plan verloopt – in 2022 met grootschalige levering. Prijzen zijn nog niet bekend. Naar verwachting komt de Fisker Ocean voorlopig niet naar Europa.   Het bericht Fisker Ocean: de meest milieuvriendelijke auto ter wereld? verscheen eerst op ZERauto.nl .

31 oktober 2019

Waarom komt een elektrische auto minder ver in de winter?

Elektrische auto in de winter Elektrische auto’s krijgen een steeds grotere actieradius. Er zijn al modellen die – op papier – al 600 kilometer kunnen halen op een enkele acculading. Dit doen ze wel onder de meest gunstige omstandigheden: bij een aangename temperatuur rond de 20 graden en het liefst windstil. In Nederland zijn die omstandigheden zeldzaam. Vanaf oktober tot april kan het zelfs behoorlijk koud zijn in ons land. En daar houden elektrische auto’s helemaal niet van. Auto’s met een traditionele benzine- of dieselmotor ook niet trouwens. Alle auto’s hebben in de winter bijvoorbeeld last van de hogere luchtweerstand. Bij lagere temperaturen wordt lucht zwaarder en heeft een auto meer energie nodig om zich door de lucht te bewegen. Batterijen elektrische auto De voornaamste reden dat elektrische auto’s minder ver komen in de winter moeten we zoeken bij de batterij. In hedendaagse elektrische auto’s liggen vrijwel altijd lithium-ion-batterijen. Deze batterijen zijn slecht bestand tegen koude temperaturen. De capaciteit van een accu kan door kou met wel 30 procent afnemen. Een elektrische auto die 400 kilometer kan rijden in de zomer, kan bij stevige vorst ineens maar 280 kilometer afleggen. Hoe meer de temperaturen dalen, hoe minder actieradius er overblijft. Het verschilt per merk en model hoe heftig dit effect is. Sommige modellen gaan beter met de kou om dan andere. Dat lithium-ion-batterijen slecht tegen lage temperaturen kunnen, merk je ook op skivakantie. Op een koude skipiste loopt je telefoon een stuk sneller leeg. Je telefoon kan zelfs plotseling uitvallen. De batterij is niet daadwerkelijk leeg, maar kan door de kou niet genoeg kracht afgeven. Verwarming In de zomer hoeft niet altijd de airco aan. Het is niet iedere dag warm en je kan altijd nog de ventilator gebruiken of een raampje op een kier zetten. In de winter heb je wel bijna altijd de verwarming aan in de auto. In een elektrische auto vraagt de verwarming veel stroom van de accu. Hierdoor slinkt de actieradius. Een nuttige tip: verwarm je auto thuis vast voor als hij nog aan de oplader hangt. Zo is de auto lekker warm als je instapt en blijft de accu helemaal vol. Je kan ook alleen gebruikmaken van de stoel- en stuurverwarming als de auto deze optie heeft. Deze verbruiken veel minder energie en houden je toch lekker warm. Lees ook: Bijtelling 2020-2025: dit ga je betalen   Voordelen elektrische auto in de winter Hebben elektrische auto’s ook voordelen in de winter? Jazeker! Elektrische auto’s zijn in de winter ook minder gevoelig voor pech. Er zitten minder bewegende onderdelen in een elektrische auto en er kan dus minder stuk gaan door de kou. Daarnaast hebben traditionele auto’s na een flinke nachtvorst nog weleens last van een kapotte accu. Elektrische auto’s hebben daar geen last van. De meeste BEV’s zitten ’s nachts aan de lader en blijven zo warm. Er zijn ook elektrische modellen die automatisch het batterijpakket op temperatuur houden als het koud wordt.  Perfect klimaat Is het lastig leven met een elektrische auto tijdens de Nederlandse wintermaanden? Helemaal niet! Het lijkt misschien alsof het altijd regent en koud is in ons land, maar eigenlijk hebben we het perfecte klimaat voor een elektrische auto. We hebben namelijk een erg mild klimaat. Het is nooit een lange periode extreem warm of koud. Daarom hoef je in de winter niet altijd de verwarming op de hoogste stand te zetten en in de zomer heb je ook lang niet altijd de airco aan. Dit scheelt een hoop energie, die je nu kan inzetten voor het aandrijven van de wielen. Lees ook: Waarom gaat een batterij in een elektrische auto langer mee dan die in je telefoon? Het bericht Waarom komt een elektrische auto minder ver in de winter? verscheen eerst op ZERauto.nl .

29 oktober 2019

Dit merk heeft ’s werelds kleinste 4-zits batterij-elektrische auto

FOMM All-Wheel Drive Sports Concept Laten we beginnen met de FOMM All-Wheel Drive Sports Concept. Deze tweezitter heeft in elk wiel een elektromotor. Elke elektromotor heeft 20 kW vermogen en maar liefst 1.120 Nm aan trekkracht. Meer technische specificaties over deze AWD Sports Concept zijn op dit moment nog niet bekend. Wel zijn de afmetingen bekend: 3.300 mm lang, 1.490 mm breed en 1.225 mm hoog. Of er productieplannen zijn, is niet bekend. ZIE OOK: Nieuwe Toyota Mirai en Toyota’s van de toekomst “De FOMM One is net geen 2,6 meter lang.” FOMM One FOMM produceert sinds maart 2019 wel de FOMM One, ’s werelds kleinste vierzits batterij-elektrische auto. Deze 2.585 mm lange stadsauto biedt volgens de fabrikant plaats aan vier volwassenen. Best knap, aangezien de wielbasis uitkomt op slechts 1.760 mm. De FOMM One heeft net als de AWD Sports Concept in elk wiel een elektromotor. Eén zo’n elektromotor levert 10 kW vermogen en 560 Nm trekkracht. De topsnelheid van de FOMM One bedraagt 80 km/u en volgens de fabrikant kan het voertuig met vier 2,96 kWh lithium-ion batterijen dik 100 kilometer afleggen. Dat is volgens FOMM voldoende voor stadsgebruik. Het opladen van de batterijen duurt 7,5 uur.  ‘Float-Drive’ Bijzonder aan de FOMM One is ‘Float-Drive’. Het voertuig is zo ontwikkeld dat hij ook door water kan rijden. Best handig in een land als Thailand waar met enige regelmaat overstromingen zijn. Micro-Fab FOMM heeft een bijzondere denkwijze. Voor auto’s met een conventionele verbrandingsmotor zijn meer dan 30.000 onderdelen nodig voor de complete assemblage. Voor de FOMM One is dat aantal teruggebracht naar ongeveer 1.600. Dat betekent volgens FOMM dat er slechts beperkte ruimte nodig is om een FOMM One te bouwen. Dat bracht dit bedrijf op het idee om het fenomeen ‘Micro-Fab’ in het leven te roepen: een micro-fabriek die je feitelijk in elke stad kunt plaatsen. FOMM’s grootste fabriek staat momenteel in Thailand. Plannen voor Europa heeft FOMM nog niet.   Het bericht Dit merk heeft ’s werelds kleinste 4-zits batterij-elektrische auto verscheen eerst op ZERauto.nl .

28 oktober 2019

Autotest: Kia Niro Hybrid (2019) – Groot, Praktisch en Zuinig

De drie Niro’s Kia biedt momenteel drie Niro’s aan. De een nog zuiniger dan de ander, maar het prijskaartje loopt ook op. De meest voordelige Niro is de Niro Hybrid. Deze heeft dezelfde looks als zijn broertjes, de Niro PHEV en e-Niro , maar beschikt maar over een kleine batterij. Dit maakt de Niro Hybrid een stuk goedkoper.   Voordelen Plug-in Hybride Door het ontbreken van een grote batterij rij je voornamelijk op de brandstofmotor. Die werkt gelukkig zeer handig met de compacte accu en elektromotor samen. Het resultaat? Deze grote bonkige SUV haalt 1 op 18. Een ander voordeel van een brandstofmotor: je gooit hem in vijf minuten weer vol. Je kan dus zonder laad-planning met het hele gezin naar de camping in Zuid-Frankrijk rijden. En je hoeft geen rekening te houden met het gewicht wat je meeneemt. Achterin gaat namelijk 430 liter bagage. De bungalowtent gaat dus gemakkelijk mee. Maar wat als je iets luxer wilt kamperen? Geen probleem! De Kia Niro Hybrid mag een caravan tot 1300 kilo trekken. Daar heeft de e-Niro niet van terug! Die mag namelijk 0 kilo trekken. Lees ook: De nieuwe Nissan Juke, wederom een succes?     Reizen in stijl Lange ritten in de Niro Hybrid zijn geen straf. Het interieur is zeer fraai afgewerkt. We komen zwart glanzend pianolak tegen op de verschillende panelen en veel zachte materialen. De zitpositie is hoog en zorgt voor een goed overzicht op de weg en de stoelen zitten uitstekend. Het centrale touchscherm reageert snel en ziet er goed uit. Het infotainmentsysteem heeft een duidelijke indeling maar kan je ook via een aantal fysieke knoppen bedienen. Wel zo handig tijdens het rijden. Uiteraard is Apple Carplay en Android Auto beschikbaar op het infotainmentsysteem. Ook achterin zit je goed. Er is een zee van ruimte. Passagiers met lange benen passen met gemak op de achterbank en je moet wel erg lang zijn wil je met je hoofd het dak raken. Wel wat vreemd: er zitten achter geen USB-poorten. Je doet er dus verstandig aan om een extra lange USB-kabel achter in de auto te houden. Soepel rijden Wegrijden gaat soepel, de elektromotor doet voornamelijk al het werk. De 1.6 liter benzinemotor met 104 pk springt aan wanneer je het gaspedaal iets dieper indrukt. Op snelheden buiten de bebouwde kom doet de benzinemotor het meeste werk. Schakelen is verleden tijd. De Niro is standaard voorzien van een zestrapsautomaat. De hybride Niro heeft een 0 tot 100 km/u tijd van 11.5 seconden. Daar is niets op aan te merken. Het direct beschikbare koppel van de volledige elektrische e-Niro heeft hij echter duidelijk niet. Die schiet in 7.9 seconden naar de 100 km/u. Veiligheidssystemen Aan boord zijn de nodige veiligheidssystemen te vinden. De Niro Hybrid zorgt dat je altijd binnen de lijntjes blijft, letterlijk. Lane Keep Assist stuurt automatisch bij wanneer je over de lijnen gaat. Bij scherpe bochten haakt het systeem af. Het is dan ook een assistent systeem, het echte stuurwerk moet je gewoon zelf doen. Op de snelweg werkt het systeem op zijn best. Als bestuurder hoef je aanzienlijk minder mini-correcties uit te voeren op de snelweg om de auto binnen de lijnen te houden. Wat ook fijn is: cruise control is een standaard functie. Adaptive cruise control houdt ook nog eens automatisch afstand tot je voorganger. De auto remt en accelereert dan automatisch. In combinatie met Lane Keep Assist kan de auto op de snelweg het werk bijna in zijn eentje doen. Prijzen De Niro Hybrid staat in de showroom met een vanafprijs van 28.995 euro. Een nette prijs, want de Niro Hybrid zit vol gadgets en heeft een stijlvol interieur. Wil je nog een stapje zuiniger rijden? De Kia Niro Plug-in Hybrid heeft een vanafprijs van 36.195 euro. Compleet groen ga je met de volledig elektrische Kia e-Niro. Het prijskaartje van deze auto bedraagt 42.510 euro, maar valt onder de lage bijtellingsregels. Lees ook: OPEL AMPERA-E: DIRECT UIT VOORRAAD LEVERBAAR MET 4% BIJTELLING     Het bericht Autotest: Kia Niro Hybrid (2019) – Groot, Praktisch en Zuinig verscheen eerst op ZERauto.nl .

27 oktober 2019

Peugeot prijst zijn eerste elektrische SUV: de e-2008

Vier elektrische modellen PSA (het moederconcern van Peugeot) geeft zijn modellengamma een elektrische boost. Het concern introduceert maar liefst vier elektrische modellen die allemaal eind 2019/begin 2020 op de markt schijnen. De Peugeot e-2008, e-208, Opel Corsa-e en DS 3 Crossback E-Tense delen allemaal dezelfde aandrijflijn: een 136 pk sterke elektromotor en 50 kWh accupakket. In het geval van de e-2008 bedraagt de actieradius 310 kilometer. De batterij van de Peugeot e-2008 is geschikt voor snelladen met een snelheid tot 100 kW. In dat geval is de batterij in 30 minuten tot 80% opgeladen. Lees ook: Alles weten over de nieuwe e-2008? Dat lees je hier! Vanaf 40.930 euro Voor de e-2008 vraagt Peugeot minimaal 40.930 euro. Dat is een kleine 15.000 euro meer dan wat je voor een reguliere 2008 betaalt (vanaf 25.760 euro). Ten opzichte van de reguliere versie onderscheidt de e-2008 zich onder meer met een in carrosseriekleur gespoten grille en blauwgroen logo. Peugeot biedt de keuze uit drie verschillende uitrustingsniveaus.  Scherp geprijsd Ten opzichte van zijn concurrenten zet Peugeot de e-2008 scherp in de markt. Concerngenoot DS Automobiles vraagt minimaal 43.190 euro voor de DS 3 Crossback E-Tense. Ook de Hyundai Kona Electric is duurder (vanaf 41.595 euro), maar die heeft wel een grotere actieradius (449 kilometer). Wordt de e-2008 de smaakmaker in het segment? Of legt hij het af tegen de Kona en DS 3 E-Tense? De tijd zal het leren. LEES OOK: alle informatie over de elektrische DS 3 Crossback en DS 7 Crossback   Het bericht Peugeot prijst zijn eerste elektrische SUV: de e-2008 verscheen eerst op ZERauto.nl .

25 oktober 2019