MG Marvel R Electric gaat tussen 40 en 50 mille kosten

Gepubliceerd op: 21 juni 2021

MG Marvel R Electric is C-segment SUV

De compleet nieuwe MG Marvel R Electric is een volledig elektrische SUV en het tweede model van MG in het C-SUV-segment, na de MG EHS Plug-in Hybrid. In het B-segment heeft MG de ZS EV. De MG Marvel R Electric heeft een lengte van 4.674 mm en een wielbasis van 2.804 mm. De MG Marvel R Electric wordt leverbaar met keuze uit twee aandrijfvarianten (AWD en RWD) en drie uitvoeringen (Comfort, Luxury en Performance).

19,4-inch touchscreen!

De MG Marvel R Electric heeft een digitale cockpit met een indrukwekkend 19,4-inch ‘zwevend’ touchscreen waarmee het geheel nieuwe MG iSMART-connectiviteitssysteem bediend wordt. Het MG iSMART-systeem biedt een breed scala aan (online) functies en connectie via een smartphone-app, waarmee verschillende functies op afstand kunnen worden bediend.

Behalve DAB+ digitale radio, Bluetooth, USB-aansluitingen, een Wi-Fi-hotspot om mobiele apparaten met internet te verbinden en smartphone-integratie via Apple CarPlay of Android AutoTM, biedt het systeem ook verschillende online functies. Denk aan navigatie met real-time verkeersinformatie, zoekfunctie voor parkeerplaatsen, MG Touchpoint, weersvoorspelling en muziek afspelen via Amazon Prime. De boel met spraakbesturing bedienen kan ook. Via updates ‘over-the-air’ blijft het infotainmentsysteem actueel.

MG Pilot

In de MG Marvel R Electric telt MG Pilot ongeveer veertien systemen die de bestuurder waarschuwen voor mogelijk gevaar en indien nodig ingrijpen, van waarschuwingen voor mogelijke botsingsgevaren tot slimme systemen die helpen om tractie en stabiliteit te behouden. Nieuw voor de MG Marvel R Electric zijn ELK (Emergency Lane Keeping) en DWS (Drowsiness Warning System).

AWD en RWD

De SUV wordt aangeboden met keuze uit twee aandrijflijnen, te beginnen met de Tri-Motor-variant met drie elektromotoren, vierwielaandrijving (AWD), een piekvermogen van 212 kW (288 pk) en een actieradius van 370 kilometer (WLTP). Er is ook een versie met achterwielaandrijving (RDW) met twee elektromotoren op de achteras, een vermogen van 132 kW (180 pk) en een WLTP-actieradius van 402 kilometer.

70 kWh-batterij

Beide versies zijn uitgerust met een 70 kWh lithium-ion batterij. Bestuurders kunnen volgens de fabrikant rekenen op korte laadtijden bij een publiek laadpunt (AC) dankzij de 11 kW 3-fasen boordlader. Bij een snellaadstation (DC) is de batterij in 30 minuten tot 80% op te laden. De climate control met een interne warmtepomp garandeert optimale laadprestaties bij lage temperaturen.

Vehicle-to-Load

Een andere opvallende eigenschap van de MG Marvel R Electric is het V2L-systeem (Vehicle-to-Load). Met deze technologie kan de lithium-ion batterij energie leveren aan een extern elektrisch systeem, zoals een luchtpomp, elektrische scooter, laptop of zelfs een andere elektrische auto.

Trekgewicht MG Marvel R Electric

Het maximum trekgewicht van de MG Marvel R Electric bedraagt 750 kilogram. Daarmee is de auto geschikt om een aanhanger of caravan te trekken. Of twee e-bikes op een speciale fietsendrager. De inhoud van de bagageruimte achterin bedraagt 357 liter. Met neergeklapte achterbank kan deze worden vergroot tot 1.396 liter. De achterwielaangedreven versie van de MG Marvel R Electric biedt ook 150 liter bagageruimte onder de motorkap, ook wel een frunk genoemd.

Specificaties MG Marvel R Electric AWD               

Max. vermogen: 212 kW (288 pk)
Max. koppel: 665 Nm
Acceleratie 0-100 km/u: 4,9 sec
Topsnelheid: 200 km/u
Batterijcapaciteit: 70 kWh
WLTP-actieradius: 370 km
Boordlader (AC): 11 kW
Snellaadtijd (DC) 5-80%: 43 min
Massa leeg: 1.920 kg
Max. trekgewicht (geremd): 750 kg

Specificaties MG Marvel R Electric RWD

Max. vermogen: 132 kW (180 pk)
Max. koppel: 410 Nm
Acceleratie 0-100 km/u: 7,9 sec
Topsnelheid: 200 km/u
Batterijcapaciteit: 70 kWh
WLTP-actieradius: 402 km
Boordlader (AC): 11 kW
Snellaadtijd (DC) 5-80%: 43 min
Massa leeg: 1.810 kg
Max. trekgewicht (geremd): 750 kg

Het bericht MG Marvel R Electric gaat tussen 40 en 50 mille kosten verscheen eerst op ZERauto.nl.