Vereniging Elektrische Rijders en Mazda bundelen krachten om elektrisch rijden te promoten

Gepubliceerd op: 01 december 2025

 

Vereniging Elektrische Rijders (VER), de belangenbehartiger voor (toekomstige) gebruikers van elektrisch vervoer en Mazda Motor Nederland slaan de handen ineen: Mazda wordt Strategic Partner van de VER. Met dit partnerschap onderschrijft Mazda het belang van elektrisch rijden en ondersteunt het de consument in de keuze voor elektrisch rijden, naast andere aandrijfvormen. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in het gezamenlijk streven naar een toekomst waarin elektrisch rijden toegankelijk, begrijpelijk en aantrekkelijk is voor een breed publiek.

 

Aanleiding is de onlangs geïntroduceerde volledig elektrische Mazda6e.

 

Voorlichting over elektrisch rijden onder een brede doelgroep staat centraal.

 

Samenwerking voor een duurzame toekomst

Met de toetreding van Mazda als Strategic Partner ondersteunt het automerk actief de missie van de VER:
het versnellen van de mobiliteitstransitie door elektrisch rijden betaalbaar en bereikbaar te maken. Mazda zal bijdragen aan de voorlichtingsactiviteiten en kennisdeling die de VER uitvoert. Door gezamenlijk op te trekken, kunnen beide organisaties hun expertise bundelen en consumenten beter informeren over de voordelen, mogelijkheden en praktische aspecten van elektrisch rijden. De samenwerking richt zich op het creëren van bewustwording, het wegnemen van barrières en het stimuleren van een positieve houding ten opzichte van elektrisch vervoer. Dit gebeurt onder andere via evenementen, webinars, informatiemateriaal en het delen van praktijkervaringen van EV-rijders.

 

 

Mazda6e – elektrisch rijden met de klasse van Japans vakmanschap

Aanleiding voor dit partnerschap is de lancering van de nieuwe Mazda6e; een 5-deurs volledig elektrische hatchback, voorzien van een range tot 552 km, snellaadmogelijkheden tot 165 kW, stijlvol Kodo-design en een ongekend hoogwaardig luxe interieur. Met de Mazda6e zet Mazda een belangrijke stap in zijn elektrificatiestrategie. Het merk heeft aangekondigd dat er in de komende jaren meerdere modellen zullen volgen die (deels) elektrisch zijn aangedreven.

 

“Voor Mazda is dit partnerschap een logische stap," aldus Erik Hagoort, Marketing Director bij Mazda. "We willen niet alleen onze elektrische modellen onder de aandacht brengen, maar ook bijdragen aan het vergroten van kennis en vertrouwen rondom elektrisch rijden. Door samen te werken met de VER kunnen we (potentiële) particuliere klanten en natuurlijk zakelijke rijders beter ondersteunen en inspireren.”

 

Hiermee speelt Mazda in op de groeiende vraag naar duurzame mobiliteitsoplossingen. Dit alles binnen de reeds bestaande Multi Solution Approach van Mazda, waarbij verschillende vormen van aandrijving wereldwijd worden aangeboden.

 

“Wij zijn trots op deze mooie samenwerking met Mazda. Het onderschrijft ons doel om consumenten te voorzien van een breed advies over elektrisch rijden," zo zegt Marina van Helvoort, directeur van de VER.

 

 

Synergie tussen beide partijen

Marina van Helvoort, directeur van de VER: “Wij zijn trots op deze mooie samenwerking met Mazda. Het onderschrijft ons doel om consumenten te voorzien van een breed advies over elektrisch rijden.” Erik Hagoort – Marketing Director bij Mazda vult aan: “Voor Mazda is dit partnerschap een logische stap. We willen niet alleen onze elektrische modellen onder de aandacht brengen, maar ook bijdragen aan het vergroten van kennis en vertrouwen rondom elektrisch rijden. Door samen te werken met de VER kunnen we (potentiële) particuliere klanten en natuurlijk zakelijke rijders beter ondersteunen en inspireren.”