Nieuws

Het laatste elektrisch nieuws vanuit ZER-auto

“Opel Ampera-e blijft belangrijke troef in ons aanbod”

Troef “De Ampera-e blijft voorlopig gewoon leverbaar als belangrijke troef in ons aanbod”, aldus de woordvoerder. “Hij is ook nog steeds goed leverbaar; waarbij een levertijd van zes tot negen maanden moet worden ingecalculeerd.” De Ampera-e heeft in korte tijd veel concurrentie gekregen. Denk aan de nieuwe Nissan Leaf en de Hyundai Kona Electric . Range in de praktijk De Opel Ampera-e is in Nederland leverbaar vanaf 46.669 euro en haalt op papier een range van 520 kilometer (NEDC). In de praktijk is dat ongeveer 400 kilometer als automobilisten weinig de snelweg betreden. Gunstige prijs De prijsstelling van de Ampera-e is gunstig, óók in 2019 als de bijtellingsregels wijzigen. Nu profiteren alle volledig elektrische auto’s van 4 procent bijtelling, ongeacht de prijs. Vanaf 2019 wordt dat anders. Dan geldt voor het aanschafbedrag tot 50.000 euro een bijtellingspercentage van 4 procent. Voor bedragen boven 50.000 euro reken je met 22 procent bijtelling. De Ampera-e blijft zonder al te veel opties onder de 50.000 euro en blijft dus buiten de ‘gevarenzone’. Meer op stapel “De Ampera-e zal binnen afzienbare termijn ‘familieleden’ krijgen binnen het Opel-gamma, in de vorm van een Grandland X PHEV en een volledig elektrische nieuwe generatie Corsa. In 2020 zal Opel vier geëlektrificeerde modellen in het gamma hebben en in 2024 zal er zelfs van elke model een elektrische variant in het aanbod te vinden zijn”, voegt de woordvoerder toe. Het bericht “Opel Ampera-e blijft belangrijke troef in ons aanbod” verscheen eerst op ZERauto.nl .

17 juli 2018

Eerste designschetsen elektrische Mini hatchback

Volledig elektrische Mini nu wel voor de massa De auto met batterij-elektrische aandrijflijn wordt de eerste volledig elektrische Mini die op grote schaal wordt gebouwd. Tien jaar geleden kwam Mini nog met de Mini E, maar dat was een pilotproject. De auto was toen niet voor de massa te koop. Dat wordt in 2019 anders. Klassieke Mini De BMW Group kondigde de ontwikkeling van een productiemodel van een volledig elektrische Mini aan in 2017. In 2019 vindt zowel de onthulling als marktlancering plaats, exact 60 jaar na de verkoopstart van de klassieke Mini. De Mini Electric Concept – in 2017 gepresenteerd op de IAA-autoshow in Frankfurt – geeft een voorproefje van de volledige elektrische Mini driedeurs hatchback. Mini Electric Concept Gele accentstrip Op de schetsen zien we elementen van de gesloten grille en de wielen. De grille is voorzien van een gele accentstrip met een E-badge in dezelfde kleur. Het wiel neemt Mini zonder al te veel aanpassingen over van de Mini Electric Concept. Specificaties zijn nog niet bekend. Productie Mini produceert de aandrijflijn van de volledig elektrische driedeurs hatchback straks in de fabrieken in Dingolfing en Landshut, gelegen in Beieren (Duitsland). De volledige elektrische Mini wordt vervolgens gebouwd in de Mini-fabriek in Oxford (Groot-Brittannië): de hoofdproductielocatie voor de driedeurs hatchback. Het bericht Eerste designschetsen elektrische Mini hatchback verscheen eerst op ZERauto.nl .

12 juli 2018

NEVS 9-3 Electric in actie in Europa

Meer modellen in petto De elektrische NEVS 9-3 Electric is de eerste auto van NEVS. In de toekomst moeten er nog meer elektrische auto’s verschijnen. Maar zover is het nog niet. NEVS richt zich eerst op Chinese klanten. Pas daarna gaat NEVS het portfolio uitbreiden en de elektrische auto’s in meer landen verkopen. Van 50.000 naar 220.000 auto’s NEVS bouwt de productiecapaciteit van de fabriek in Tianjin rustig op. In Fase 1 van het zogeheten Tianjin Project bedraagt de jaarproductiecapaciteit 50.000 exemplaren. Met een orderportefeuille van ongeveer 300.000 auto’s levert dat in ieder geval al zes jaar werk op. Maar NEVS hoopt verder te groeien en de productie spoedig te kunnen verhogen. De doelstelling van Fase 2 bedraagt 220.000 exemplaren op jaarbasis. Het zijn tot nu toe vooral Chinese bedrijven en overheidsorganisaties die een auto hebben besteld. NEVS uitbouwen NEVS werd opgericht in 2012 en nam alle bezittingen van het failliete Saab over met het doel om de 9-3 opnieuw te lanceren met een elektrische aandrijflijn. In januari 2017 kreeg NEVS goedkeuring van de Chinese overheid om de 9-3 in Tianjin te bouwen. De productie kon in december 2017 starten. Nu heeft NEVS tijd nodig om het bedrijf uit te bouwen. Nog meer fabrieken Met het oog op alle plannen heeft NEVS plannen om een tweede fabriek in China te openen. Ook een fabriek in Turkije staat in de plannen. De voormalig Saab-fabriek in Trollhättan wordt in de tweede helft van 2018 in gebruik genomen. In die fabriek produceert NEVS auto’s voor de wereld. NEVS bouwt auto’s lokaal in China om hoge importkosten te voorkomen. Nog niet winstgevend Winstgevend is het NEVS nog niet. Over 2017 noteerde NEVS een verlies van 996 MSEK, omgerekend is dat 97 miljoen euro in de min. In 2016 noteerde NEVS een verlies van 93 miljoen euro. “Alles verloopt volgens plan. We zitten in een periode van grote investeringen in nieuwe modellen en een compleet nieuwe fabriek in China”, zegt Stefan Tilk, CEO van NEVS. Bij NEVS werken nu ongeveer 962 mensen. Test driving NEVS 9-3 electric PPV in the sunshine #Trollhättan #EVpower #FutureMobility A post shared by NEVS (@nevsofficial) on Jun 12, 2018 at 6:39am PDT Het bericht NEVS 9-3 Electric in actie in Europa verscheen eerst op ZERauto.nl .

09 juli 2018

De Mercedes onder de busjes gaat elektrisch

Ideaal voor bezorg- en servicediensten Bestelwagens brengen de meeste tijd door in steden. En het worden er steeds meer, vooral door de explosieve toename van pakketbezorgingen. Er rijdt elke dag wel een koeriersbusje door de straat. Maar we willen ook dat de luchtkwaliteit in onze steden verbetert. Er is dus steeds meer behoefte aan elektrisch aangedreven bestelwagens. Het aanbod van elektrische bedrijfswagens is nog vrij beperkt, maar komende herfst komt er dus een veelbelovend model bij. De Mercedes-Benz eVito heeft een 41,4 kWh-batterij en een actieradius van 150 kilometer (volgens WLTP-test). De elektromotor levert een vermogen van 84 kW (114 pk) en 300 Nm trekkracht. De topsnelheid kan worden afgestemd op het gebruik van de eVito. Als uitsluitend in de stad gereden wordt, is een topsnelheid van 80 km/u voldoende. Dat bespaart energie en maximaliseert de actieradius. Als de elektrische bus voor langere afstanden wordt ingezet, is een topsnelheid van 120 km/u mogelijk. LEES OOK: Renault start levering elektrische Master Z.E. in Europa Twee versies De Mercedes-Benz eVito is niet de eerste elektrische bestelwagen, maar wel in deze klasse. Alle andere elektrische bedrijfswagens zijn groter of kleiner. De eVito wordt leverbaar in twee lengtevarianten, met een laadruimte van 6,0 of 6,6 m 3 . Het basismodel is 5,14 meter lang met een laadvermogen van 1.073 kg. De langere versie meet 5,37 meter in lengte en mag 1.048 kg aan lading meesjouwen. Het maximaal toegestane gewicht bedraagt 3.200 kg. De elektrische Mercedes-Benz eVito komt medio september op de Europese markt. De Nederlandse prijs is nog onbekend. Mercedes-Benz benadrukt wel dat de TCO (Total Cost of Ownership) hetzelfde is als voor de dieselvarianten van de Vito. Volgend jaar komt ook de elektrische Mercedes-Benz eSprinter op de markt. LEES OOK: Elektrische Mercedes-Benz EQC komt in 2019 Het bericht De Mercedes onder de busjes gaat elektrisch verscheen eerst op ZERauto.nl .

06 juli 2018