RTL Nieuws heeft een artikel gepubliceerd over dat de thuislaadvergoeding voor 1 op de 5 zakelijke leaserijders niet kostendekkend is.
Vind jij het belangrijk dat elektrisch rijden nóg meer op de kaart wordt gezet en wil je hieraan bijdragen? Doe dan mee met het Nationaal EV en Berijdersonderzoek 2022!
Maarten van Biezen geeft reactie vanuit de Spaanse Pyreneeën in Hart van Nederland. "opladen tijdens vakantie"
Sturen bij je buren tot een groot succes te maken.
Heijnen: “ Ik vind dit een mooi initiatief. De keuze voor een andere auto, nieuw of tweedehands, is voor veel mensen een grote beslissing. Zeker als je voor het eerst elektrisch gaat rijden zijn er veel dingen nieuw. Hoeveel kilometer kun je rijden? Kan de caravan achter de auto? En hoe werkt dat met laden? Het ontzettend fijn als je laagdrempelig met je vragen terecht kunt bij iemand met ervaring, uit je eigen omgeving.”
Met slim laden staat laadpaal soms in pauzestand. Boetes geven voor te lang laden is ook heel lastig. Een handhaver kan immers niet zien hoe lang een auto klaar is met laden. Ook werkt de kleur van de LEDring op de laadpaal niet altijd goed, die aangeeft of een auto al dan niet oplaadt. Bij slimladen gaat bovendien de laadpaal in een pauzestand die foutief gezien kan worden als klaar met laden. En slimladen moet de norm voor laden worden; laden op momenten van capaciteit op het stroomnet , overschot van duurzame stroom en lage prijzen. En tot slot willen we mensen niet verleiden tot langzamer te laden omdat dan de parkeerplek gegarandeerd is. De tijd die mensen niet laden op een laadplek is essentieel. Als je de auto een dag of meer niet oplaadt dan is dat onacceptabel en is een boete te overwegen, als een handhaver dat zelf heeft kunnen vaststellen. Een boete bij twee uur parkeren zonder laden vinden wij als VER onwenselijk en onuitvoerbaar.
" Elektrisch rijden levert een positieve bijdrage aan een beter klimaat, zorgt voor betere leefbaarheid van steden en dorpen én is ook nog eens heel comfortabel. Maar het is nog lang niet beschikbaar voor iedereen. Voortbouwend op de fantastische basis die de vereniging heeft gelegd, ga ik me inspannen om de stap naar schonere mobiliteit te versnellen, met speciale aandacht voor het betaalbaar en nog duurzamer maken ervan ." Zij volgt hiermee Koos Burgman op, die vijf jaar lang op een voortreffelijke wijze de vereniging heeft helpen groeien tot waar het nu staat. De vereniging heeft bijna 10.000 leden, meer dan 500 vrijwilligers en bijna 80 ambassadeurs en groeit gestaag. Over Leonie van den Beuken Leonie is 51 jaar en woont in Amsterdam. Sinds november 2018 is zij Programmadirecteur Amsterdam Smart City, een stedelijk innovatieplatform met een onafhankelijk programma dat verbonden is aan de Amsterdam Economic Board. Het richt zich op het waardevol versnellen van de grote maatschappelijke transities: Energie, circulair, mobiliteit en digitalisering. Daarvoor was Leonie in verschillende leidinggevende functies werkzaam in de regio groot-Amsterdam voor het Havenbedrijf en de Gemeente Amsterdam. Leonie is een optimist en gedreven om maatschappelijke waarde te creëren. Zij wil leidinggeven aan het bundelen van kwaliteiten en krachten van mensen en organisaties om tot gewenste veranderingen te komen. Leonie is gewend om te werken op het snijvlak van markt en overheid en kan uitstekend samenwerken en onderhandelen.