Daniëlle Hoogendijk is een ervaren elektrisch rijder en heeft hier deels haar beroep van gemaakt. Daniëlle is namelijk Elektrisch Rijden Coach en helpt mensen zo de elektrische auto in. Welke obstakels zijn er voor elektrisch rijden? Wat kom je allemaal tegen als je een elektrische auto koopt? Hoe ga je om met laadpasjes? Wat zijn de voor- en nadelen? Welke auto's zijn er op dit moment interessant? Naast haar advies verzorgt Daniëlle ook proefritten. Denk je na over het aanschaffen van een EV? Daniëlle vertelt je alles wat je moet weten tijdens een proefrit in haar Nissan Leaf! Op 5 juli komt Daniëlle tijdens het VER event Toekomst van het Laden presenteren over haar nieuwe dienst! https://www.youtube.com/watch?v=KGroWgHZfQI
Hesla Tour Max Holthausen van Holthausen Groep bouwde zijn Tesla om tot een Hesla op waterstof. Hoe werkt het precies? Hoe is het gelukt de Tesla succesvol om te bouwen? En hoe reageerden de mensen van Tesla? Max neemt je mee op een tour in en rond zijn Hesla! Wat vind jij hiervan? https://www.youtube.com/watch?v=IBmVZ0qoTIs
Stijgende vraag naar lokale energie-opslag Hyundai Motor Group spant zich samen met het Finse Wärtsilä in voor een tweede leven van batterijen van elektrisch aangedreven auto’s. Beide zeggen hiermee in te spelen op de stijgende vraag naar lokale netwerken met eigen energieopslagsystemen voor bijvoorbeeld zonnestroom. Steeds meer EV-batterijen Dankzij de stijgende verkoop van elektrisch aangedreven auto’s (EV’s) komen er in de toekomst steeds meer batterijen beschikbaar die niet meer voldoen voor de aandrijving van auto’s, maar die nog prima geschikt zijn om energie in op te slaan. Wereldwijde aanpak De samenwerking richt zich op de geavanceerde energieopslag via het bestaande wereldwijde netwerk van technologiebedrijf Wärtsilä in 177 landen. Het bedrijf is een grote speler op de wereldmarkt van energiecentrales. Het businessmodel is gericht op het vestigen van een continue, wereldwijde supply chain, gebaseerd op de sterke relatie van Hyundai Motor Group met de fabrikant van de batterijen. De partijen beogen een integrale aanpak voor fabricage, de toepassing in elektrisch aangedreven auto’s en hergebruik voor opslag van energie, maar ook van hergebruik van materialen. Kostenbesparing ‘Energieopslag is de logische volgende stap als het gaat om hergebruik van EV-batterijen’, zegt Youngcho Chi, Executive Vice President Strategy & Technology Division en Chief Innovation Officer van de Hyundai Motor Group. ‘Door het hergebruik van de EV-batterijen, die immers een groot beslag leggen op kostbare grondstoffen, besparen we op de kosten van de afvoer en de verwerking daarvan en hebben we extra rendement van de kosten van onderzoek en ontwikkeling. We versterken daarmee onze leidende positie op het gebied van schone technologie en duurzaamheid door deelname aan deze nieuwe energiemarkt.’ Geweldige opslagcapaciteit In 2025 is zo’n 29 GWh van EV-batterijen beschikbaar en de capaciteit is daarmee veel groter dan die van de huidige stationaire energieopslagmarkt – die slechts 10 GWh bedraagt. De samenwerking tussen Hyundai Motor Group en Wärtsila biedt derhalve grote kansen. Hyundai Motor Group start nu eerst samen met Wärtsilä een proefproject, waarin gebruikte batterijen van de Hyundai IONIQ en Kia Soul EV worden ingezet. In de toekomst komen veel meer batterijen beschikbaar bij Hyundai Motor Group. Het concern wil tot 2025 nog eens 18 nieuwe modellen met elektrische aandrijving uitbrengen, waaronder de nieuwe KONA Electric later dit jaar en de waterstofauto NEXO Het bericht Hyundai en Kia starten hergebruik EV-batterijen verscheen eerst op ZERauto.nl .