Nieuws

Nieuw VER-Bestuurslid: Marina van Helvoort

Marina van Helvoort is per 5 augustus toegetreden als bestuurslid van de Vereniging Elektrische Rijders. Marina nam enkele jaren geleden het initiatief voor de EV helpdesk ten behoeve van elektrische rijders. Daarnaast startte zij E-Division, vanuit waar zij trainingen verzorgt aan autodealerbedrijven, leasemaatschappijen, wagenparkbeheerders en ook bedrijven buiten de mobiliteitsbranche over alle facetten van elektrische rijden. Ook ontwikkelde E-Division de EV-app voor het makkelijk vinden van de belangrijkste aspecten van elektrisch rijden. Sinds kort is haar portfolio aangevuld met een EV E-Learning traject voor zowel beginners als gevorderden, speciaal gericht op Service en Verkoop voor alle branches die met elektrisch vervoer te maken hebben of krijgen. VER-Bestuur Het VER-bestuur is verheugd met de toetreding van Marina tot het bestuur van de vereniging. “Een absolute versterking”, zegt voorzitter Koos Burgman. “Marina is een groot kenner van de wereld van elektrisch rijden en heeft daarin een groot netwerk ontwikkeld. Zij is een echte EV-ambassadeur en heeft al veel rijders en professionals in en buiten de mobiliteitsbranche verder geholpen met haar kennis en inzichten”. Marina spreken? Op 23 september is Marina één van de sprekers op de EV Voor Groentjes cursusavond en kun je al je brandende vragen bij haar kwijt! Interview VER-Bestuurslid Vincent Everts interviewde Marina over haar doelen bij de VER! https://youtu.be/IcpMGt_RI3U

29 augustus 2019

Prijswinnaars VER-Prijsvraag tweedehands elektrische auto's

Prijsvraag In 2018 hadden wij een prijsvraag voor het beste idee om tweedehands elektrische auto's te promoten. De eerste prijs was een slimme lader van Zappi en de tweede prijs een weekend in de Tesla Model X van VER-bestuurslid Vincent Everts.  Winnaars & Antwoorden #1)  Sander Bel Een duidelijke rekenmodule waar je twee auto's met elkaar kunt vergelijken op Total cost of ownership. Je kiest twee auto's uit (ICE en E bijvoorbeeld), geeft de belangrijkste parameters in (zoals benzine/elektriciteitsprijs, aantal km/jaar etc). Vervolgens kun je dan zien wat de prijs per jaar is of over de tijd dat je de auto wilt rijden. Dit is voor de meeste mensen best ingewikkeld om zelf te doen, dus zou denk ik erg nuttig zijn (en aantonen dat in veel gevallen E goedkoper is, ondanks een hogere aanschafprijs!). #2)  Jeffrey van Vegten  (nog) Meer praktische koophulp bieden. Middels de huidige EV app. Kenteken van de 2e hands EV scannen of invoeren dan huidige wagen invoeren. En daarmee meeste praktische gegevens vergelijkbaar laten zien in km woon-werk afstand en kostprijzen verschil brandstof. Het heel duidelijk maken dat de running costs van een EV vele maken minder is dan de fossiel verbrander. Met dat verschil bedrag kan je prima sparen voor je next gen EV. En voor zonnepaneel eigenaren aangeven dat je ook puur je zonnestroom kan benutten (zappi lader iig) waardoor je zonnepanelen ook sneller terugverdiend zijn. #3)  Alexander Haccou  Het zou mooi zijn als een onafhankelijke partij (TUV-KEMA-TNO oid) een test kan ontwikkelen voor de status van de accu: dan weet je wat je koopt (2e hands). Ritje Model X 2de-prijswinnaar Jeffrey van Vegten mocht 3 dagen de Tesla Model X van Vincent lenen. Een leuke video als je wilt weten wat je van de Model X kunt verwachten als je er nog nooit in hebt gereden! https://www.youtube.com/watch?v=b0ym3eSbjaM Bekendmaking winnaars VER-bestuurslid Marc Bolier maakte tijdens de laatste VER-Meeting over Slim Laden de winnaars bekend! Bekijk hier alle presentaties van de VER-meeting. https://www.youtube.com/watch?v=t9DdAJFPQKU

08 februari 2019

De Vereniging Elektrisch Rijders (VER) is blij met het ontwerp Klimaatakkoord voor mobiliteit.

De voorstellen uit het ontwerp Klimaatakkoord voor mobiliteit maken elektrisch rijden bereikbaar voor iedereen. Dat is goed voor het klimaat, de luchtkwaliteit en de portemonnee van automobilisten. In 2030 worden er alleen nog elektrische nieuwe auto’s verkocht. Dat zorgt voor 3.5 Mton CO2 reductie; bijna de helft van de totale CO2 reductieopgave van de sector mobiliteit. Het aanbod van elektrische auto’s, met steeds grotere actieradius en kortere oplaadtijd, gaat sterk groeien. Door de aankoopsubsidie (in 2021 €6000 Euro), de vrijstelling van aankoop- en motorijtuigenbelasting (BPM en MRB) en de veel lagere gebruikskosten, verdienen mensen die een nieuwe auto kopen het hogere aankoopbedrag van een elektrische auto al in een paar jaar terug. In de tweedehandsmarkt groeit het aanbod van elektrische auto’s sterk. Export van elektrische auto’s is in het ontwerp Klimaatakkoord minder aantrekkelijk gemaakt.  En zonder mrb (en na 2025 met veel lagere mrb) en met energiekosten die nu al 2 tot 3 keer goedkoper zijn dan bij brandstofauto’s en substantieel lagere onderhoudskosten, zal dit voor veel mensen de meest aantrekkelijke optie zijn. Zeker in tweedehands private lease. In de zakelijke markt is elektrisch rijden door de verlaagde bijtelling het meest aantrekkelijke aanbod. De Vereniging Elektrisch Rijders benadrukt de noodzaak van inzicht voor de consument in de levensduur en oplaadcapaciteit bij aankoop van een gebruikte elektrische auto. Met de voorstellen uit de nationale Agenda Laadinfrastructuur kunnen mensen rekenen op tijdige beschikbaarheid van laadinfrastructuur bij aanschaf van een elektrische auto. Dat is winst. Noot voor de pers: De Vereniging Elektrisch Rijders (www.evrijders.nl ) is deelnemer aan de Mobiliteitstafel van het Klimaatakkoord.  Bestuurslid Maarten van Biezen was aan tafel de EV liaison tussen Mobiliteitstafel en het Formule E-team. Hij is bereikbaar op 06-15599743.  

21 december 2018