Nederland telt per eind maart 674.000 laadpunten. Dat zijn er 30% meer dan in 2024. Desondanks is er een snellere groei nodig.
Met de inwerkingtreding van de AFIR moet het voor elektrische rijders makkelijker worden om te laden
Als we elektrische auto's massaal slim gaan opladen, stabiliseren we het net. Daarom is Stekker Vriend van VER!
Het demissionaire kabinet is van plan om korting op de motorrijtuigenbelasting (mrb) voor EV's te behouden.
Goed nieuws voor kopers en eigenaren van (tweedehands) elektrische auto's. We werken samen met de Bovag aan een onderzoek om de betrouw- en bruikbaarheid van accuchecks te bepalen.
Het klinkt handig, maar is dat het ook? Nico Spoelstra van Tap Electric deelt zijn visie.
Niet iedereen zweert bij een Tesla: sommige eigenaren stappen over op compleet nieuwe modellen.
Daardoor ontstaat er parkeerdruk bij andere laadpalen die het wél doen.
Wie elektrisch rijdt maar geen eigen laadpaal heeft, is vaak afhankelijk van publieke laadpunten. Recent onderzoek van Independer, gebaseerd op data van Eco-Movement, laat nogmaals zien dat er enorme prijsverschillen voor kWh's aan de publieke laadpaal bestaan.
Het belastingvoordeel voor elektrische voertuigen staat onder druk en dreigt een significante impact te hebben op de adoptie van elektrisch rijden in Nederland. Uit het jaarlijkse EV- en Berijdersonderzoek blijkt dat maar liefst 54% van de elektrische rijders overweegt terug te keren naar een brandstofauto na 2025, wanneer het belastingvoordeel wegvalt.
De netbeheerder ziet graag dat laadpalen tussen 16:00 en 21:00 uitgeschakeld worden, als oplossing voor netcongestie.
Uit onderzoek van Go-Charge blijkt dat het verschil tussen het gebruik van de duurste en goedkoopste pas bij dezelfde laadpaal kan oplopen tot €13,80 per sessie.